Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković rekao je da smo uspješno otvorili vrata velikim investicijama kroz Nacionalni program oporavka i otpornosti, što je najviše vidljivo upravo u Rijeci, Primorsko-goranskoj i Istarskoj županiji.
"Uz pozitivne rezultate gospodarskog rasta, vidimo da su u strukturi povećanja gospodarskog rasta investicije u fiksni kapital oko šest posto, što znači da smo uspješno otvorili vrata velikim investicijama kroz Nacionalni program oporavka, a to je najviše vidljivo u Rijeci, Primorsko-goranskoj i Istarskoj županiji,“ kazao je.
Butković je u Opatiji sudjelovao na konferenciji Novog lista „Kvarner 2030.“, na kojoj se razmatralo ostvareno s pogledom u budućnost te je u izjavi za medije rekao da su Županija i Rijeka sada bitno bolji nego 2016., realizirani su veliki infrastrukturni projekti, primjerice LNG terminal, a i za proširenje njegova kapaciteta osigurana su sredstva.
Probijena je druga cijev tunela Učke, koja će biti otvorena do turističke sezone, Istarski ipsilon se završava, a radovi do Matulja trebali bi biti završeni za dvije godine. Osigurano je 1,5 milijardi eura za završetak Jadransko-jonskog koridora kroz Hrvatsku, što uključuje dionicu Križišće - Žuta Lokva i Metković-Dubrovnik. Nedavno je otvorena DC 403, od zapadnog dijela riječke luke do obilaznice, koja je u funkciji završetka Zagrebačke obale, na kojoj bi novi kontejnerski terminal trebao početi raditi 2025., a kada se dovrši i cesta od terminala do Žabice u cijelosti će biti riješena riječka cestovna infrastruktura.
Butković je spomenuo i izgradnju nove ACI marine u Porto Barošu, projekt kojeg ACI provodi s grupacijom Lurssen, izdana je lokacijska, čeka se građevinska dozvola, a u sljedećoj godini očekuje se početak radova. Oko 300 milijuna eura ulaže se u izgradnju i obnovu luka, riva i pristaništa, dio u Primorsko-goranskoj županiji.
Na pitanje što će Rijeka i Županija točno dobiti do 2023., rekao je da će biti izgrađena dionica Križišće - Žuta Lokva, nova željeznica kroz Rijeku na dionici Škrljevo - Rijeka - Jurdani, nova marina u Porto Barošu i još puno toga.
Na upit o Jadroliniji, kazao da je ona važna za održavanje linija i povezanost s otocima te da se neprofitabilnih 50-ak linija sufinancira s 50 i više milijuna eura. Da bi Jadrolinija bila konkurentna, mora se okrenuti, kao i drugi, brodovima na alternativni pogon i stoga je najavljena modernizacija flote, koja se financira iz Nacionalnog programa oporavka s tri nova broda na električni pogon, nabavljaju se novi trajekti i katamarani, dodao je.
Vlada izdvojila oko 30 milijuna eura za obeštećenja svinjogojaca
Na pitanje bi li situacija u Slavoniji mogla štetiti HDZ-u, Butković je rekao da nema razloga za to. Sve izazove, koje je Vlada imala u osam godina, covid, energetska kriza, afrička svinjska kuga, to su nedaće za koje nije odgovoran nitko u Hrvatskoj, to su svjetske i europske krize i s njima smo se jako dobro nosili, rekao je i naglasio kako tome u prilog govori rast gospodarstva, unatoč krizama.
Naglasio je da se afrička svinjska kuga događa i u okruženju te moramo poštivati određene mjere, kako bi što prije napustila Hrvatsku, a to ovisi o tome kako ćemo se ponašati, no, smatra, prosvjedi i manipulacije s ljudima sigurno ne doprinose tome da se toga što prije riješimo.
Rekao je da je stagnacija bolesti prisutna, da je Vlada izdvojila oko 30 milijuna eura za obeštećenja svinjogojaca te ako radimo dobar posao, a smatra da radimo, možemo očekivati da bi na pregledu službi Europske komisije, koji će biti 14. ili 15. prosinca, moglo doći do određenih popuštanja mjera. "Moramo biti ozbiljni, ne možemo izbore ili dnevno političke situacije koristiti da bi sami sebi kao državi otežali situaciju", istaknuo je.
Izvor: Hina/Vlada
Pisane vijesti